Giganci programowaniaW te wakacje możecie spróbować swoich sił w programowaniu! Jeśli lubicie spędzać czas przed komputerem i interesuje Was świat nowych technologii, weźcie udział w darmowym cyklu 5-ciu zajęć online w formie webinaru z programowania w języku Scratch lub Python! 

Zapiszcie się na “Wakacje z Gigantami” i przekonajcie się czy drzemie w Was natura kodera! Na zajęcia zapraszają @Giganci Programowania.

Patronem honorowym “Wakacji z Gigantami” jest Ośrodek Rozwoju Edukacji.

Warunkiem wzięcia udziału w warsztatach jest rejestracja oraz wybranie docelowej grupy dla ucznia poprzez poniższy formularz:

>>FORMULARZ ZAPISU<<

26 czerwca dobiegł końca rok szkolny 2019/2020. Zakończyliśmy go bez tradycyjnej uroczystej formuły. Chętni uczniowie mogli odebrać swoje świadectwa od wychowawców z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego. Wyjątek stanowili absolwenci klasy VIII, którym świadectwa ukończenia szkoły oraz nagrody na sali gimnastycznej wręczyła p. dyrektor Edyta Nieśpiał. Dyrekcja naszej szkoły podziękowała również rodzicom za wieloletnią pracę w Radzie Rodziców wręczając statuetki oraz podziękowania. Rodzice którzy byli najbardziej zaangażowani w pracę na rzecz szkoły to: p. Aleksandra Dura, p. Katarzyna Karwan oraz p. Agnieszka Wojciechowska.

Wielu uczniów uzyskało w kończącym się roku szkolnym wysokie wyniki w nauce oraz wzorowe i bardzo dobre zachowania, a tym samym otrzymując za swoją pracę wiele nagród.

Tytuł absolwenta roku oraz ucznia na medal a także świadectwo ukończenia szkoły z wyróżnieniem otrzymała uczennica kl. VIIIa Judyta Lipian.

Świadectwo ukończenia szkoły z wyróżnieniem otrzymali: Szymon Kudełka kl. VIIIa, Emilia Dura kl. VIIIa, Wojciech Karwan kl. VIIIa, Wiktoria Rudnicka kl. VIIIa, Katarzyna Łojek kl. VIIIa, Adrian Nieśpiał kl. VIIIa, Miłosz Wojciechowski kl. VIIIa. (Rodzice wymienionych uczniów otrzymali listy gratulacyjne).

Promocję z wyróżnieniem do kl. VIII otrzymali: Łukasz Olędzki kl. VIIa, Hubert Chodara kl. VIIa, Olga Kusztykiewicz kl. VIIa, Łukasz Nowicki kl. VIIa, Oliwia Gontarz kl. VIIb .

Promocję z wyróżnieniem do klasy VII otrzymali: Martyna Bednarczyk kl. VIa, Karolina Skroban kl. VIa, Wojciech Olesiuk kl. VIa, Aleksandra Ostasz kl. VIa, Julia Bździuch kl. VIa, Kacper Łepik kl. VIa, Przemysław Socha kl. VIa, Julia Bielak kl. VIa, Aleksandra Pastuszek kl. VIa, Igor Danaj kl. VIb, Mateusz Gontarz kl. VIb, Lilianna Łokaj kl. VIb, Amelia Murzacz kl. VIb, Malwina Słupska kl. VIb, Oliwia Widomska kl. VIb.

Świadectwo z wyróżnieniem otrzymali uczniowie klas V: Aleksandra Lipian kl. Va, Maja Podolak kl. Va, Julia Kusztykiewicz kl. Va, Jakub Bednarczyk kl. Va, Gabriela Pastuszek kl. Va, Gabriela Kula kl. Vb, Mateusz Torbiak kl. Vb, Michalina Biszczanik kl. Vb, Natalia Surmacz kl. Vb, Sara Ungier kl. Vb.

Promocję z wyróżnieniem do kl. V otrzymali: Sara Kraczek kl. IVa, Marta Malinowska kl. IVa, Hubert Słupski kl. IVa, Gabriela Surmacz kl. IVa, Hanna Giełczyk kl. IVa, Diana Sieczkowska kl. IVa, Kamil Wlaź kl. IVa.     

Nagrody za 100% frekwencję otrzymali: Aleksandra Bodys kl. VIIIa, Judyta Lipian kl. VIIIa, Kacper Łepik kl. VIa, Mateusz Gontarz kl. VIb, Amelia Murzacz kl. VIb, Emil Murzacz kl. VIb, Malwina Marzec kl. Va, Karina Holko kl. Va , Dominika Droździel kl. Vb oraz Mariusz Łepik kl. Ia.

W tym roku została przyznana jeszcze jedna wyjątkowa nagroda za 100% frekwencję od kl. I do VIII dla  uczennicy kl. VIIIa Aleksandry Bodys.  

       Życzymy udanych wakacji i do zobaczenia we wrześniu.

 Zakończenie roku szkolnego 2019/2020  Zakończenie roku szkolnego 2019/2020  Zakończenie roku szkolnego 2019/2020  Zakończenie roku szkolnego 2019/2020  Zakończenie roku szkolnego 2019/2020  Zakończenie roku szkolnego 2019/2020  Zakończenie roku szkolnego 2019/2020
 Zakończenie roku szkolnego 2019/2020  Zakończenie roku szkolnego 2019/2020  Zakończenie roku szkolnego 2019/2020  Zakończenie roku szkolnego 2019/2020  Zakończenie roku szkolnego 2019/2020  Zakończenie roku szkolnego 2019/2020  Zakończenie roku szkolnego 2019/2020
 Zakończenie roku szkolnego 2019/2020  Zakończenie roku szkolnego 2019/2020  Zakończenie roku szkolnego 2019/2020  Zakończenie roku szkolnego 2019/2020  Zakończenie roku szkolnego 2019/2020  Zakończenie roku szkolnego 2019/2020  Zakończenie roku szkolnego 2019/2020
 Zakończenie roku szkolnego 2019/2020  Zakończenie roku szkolnego 2019/2020  Zakończenie roku szkolnego 2019/2020  Zakończenie roku szkolnego 2019/2020    

bukietKończąc rok szkolny 2019/2020 pragnę podziękować za trud całorocznego wysiłku, szczególnie w tym nietypowym czasie walki z pandemią. Dziękuję za sumienność, cierpliwość, wyrozumiałość, odpowiedzialność i wzajemne wsparcie. Uczniom dziękuję za to, że w tym trudnym czasie wzięli odpowiedzialność za uczenie się, co w wielu przypadkach zaowocowało wysokimi wynikami.

Wszystkim składam życzenia bezpiecznych, miłych, słonecznych i zdrowych wakacji oraz tego, abyśmy we wrześniu rozpoczęli nowy rok nauki w naszych szkolnych murach. Do zobaczenia!

Edyta Nieśpiał

Dyrektor Szkoły

W roku szkolnym 2019/2020 uczniowie klasy 4a wraz z wychowawczynią  Aleksandrą Kusztykiewicz realizowali innowację pedagogiczną  o charakterze programowometodycznym pt. „Ekonomia w praktyce”.

Uczniowie naszej szkoły chętnie oszczędzają w SKO.  Innowacja kładzie nacisk na naukę świadomego oszczędzania oraz podejmowania przemyślanych decyzji finansowych.  Rozszerza ideę oszczędzania.  Ponadto zapoznaje uczniów z podstawowymi zasadami rządzącymi ekonomią, zachęca do przedsiębiorczości. Celem działań jest także kształtowanie umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej, współpracy w zespole.

W obecnym roku szkolnym poruszane były m.in. zagadnienia:

Historia pieniądza.

W co mogę inwestować moje kieszonkowe?

Na zakupy bez gotówki, czyli o płaceniu kartami i gadżetami zbliżeniowymi.

Lew czy kuna? czyli o walutach i ich wymianie.

Jak zarabiają kantory walutowe?

Nasi uczniowie zdają sobie sprawę, że wiedza matematyczna, ekonomiczna jest wykorzystywana w codziennym życiu, bez względu na wykonywany zawód.

Innowacja będzie kontynuowana w kolejnych dwóch latach szkolnych.

Uczniowie klas VIIb i VIb zakończyli realizację projektu „Lekcje z emocjami. Jak dbać o swój nastrój?” zorganizowanego przez Fundację  Uniwersytet Dzieci. Spośród dostępnych scenariuszy zajęć z wychowawcą uczniowie zrealizowali 8. Każda lekcja z cyklu spełniała założenia podstawy programowej, wpisywała się w Program Profilaktyczno-Wychowawczy naszej szkoły oraz była dostosowana do indywidualnych potrzeb obu klas. Uzyskane indeksy ucznia oraz liczne pomoce dydaktyczne dostępne na stronie programu zwiększyły atrakcyjność zajęć. Dzięki udziałowi we wspomnianym projekcie uczniowie rozwinęli kompetencje społeczne min: samoświadomość, empatię, umiejętność współpracy oraz rozpoznawanie emocji. Projekt koordynowali i zajęcia z uczniami prowadzili nauczyciele Justyna Rezler i Tomasz Lipian.

    jak sobie radzic z emocjami 1  jak sobie radzic z emocjami 2

jak odczytywac emocje 1 dyplom    W roku szkolnym 2019/2020 uczniowie klasy IVa Szkoły Podstawowej im. Mieczysława Romanowskiego w Józefowie brali udział w projekcie edukacyjnym Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje? organizowanym przez Fundację Uniwersytet Dzieci

W ramach projektu zrealizowano cykl 8 lekcji kształtujących kompetencje społeczne.

Czwartoklasiści doskonalili umiejętność radzenia sobie z emocjami, nawiązywania relacji i komunikacji.

Kształtowali kompetencje potrzebne w dorosłym życiu m.in. planowanie, krytyczne myślenie, wyciąganie wniosków i współpraca w grupie.

Poprzez zabawę i doświadczenia uczniowie dowiedzieli się, jak wykorzystywać zdobytą wiedzę w praktyce.

Uczniowie bardzo chętnie uczestniczyli we wszystkich zajęciach realizowanych w ramach projektu. Wykazywali się ogromnym zaangażowaniem w realizację poszczególnych zadań. Nad całością projektu czuwała wychowawczyni klasy 4a, pani Aleksandra Kusztykiewicz.

Amazing CroatiaNa początku roku szkolnego 2019/2020 uczniowie klasy VIb: Oliwia Widomska, Amelia Murzacz, Lilianna Łokaj oraz Oliwia Sykuła wraz z nauczycielką języka angielskiego panią Justyną Rezler przystąpiły do projektu w ramach zagranicznej współpracy ze szkoła w Chorwacji. Tegoroczny projekt „Amazing Croatia” polegał na na wykonywaniu przez nasze uczennice powierzonych zadań. Chorwacka szkoła przesłała nam pocztą ogromną mapę z zaznaczonymi kropkami w różnym kolorze. Naszym zadaniem było co miesiąc uzupełniać zaznaczone kropki odpowiednimi obrazkami. W jakim miejscu na mapie powinien być dany obrazek podpowiadały opisy w języku angielskim. Ze względu na pandemię wirusa COVID-19 nie udało się zrealizować ostatniego zadania. Mimo to, uczennice przyznały, że było to ciekawe doświadczenie, a przede wszystkim nauka języka i geografii. Poznały bowiem najważniejsze miasta w Chorwacji, rzeki, parki, atrakcje turystyczne i zwierzęta zamieszkujące tamten teren.

https://view.genial.ly/5eef7175748d8a0d5c88d254/interactive-image-were-from-poland

https://view.genial.ly/5eef7944aece9c0d7cf131a5/interactive-image-interactive-image

logoProgram “Młodzi Przedsiębiorczy”, realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej, to innowacyjna edukacja ekonomiczna oparta na możliwości wykorzystania zagadnień z zakresu przedsiębiorczości i ekonomii w praktycznych działaniach.

Program kształtuje takie umiejętności i postawy jak: kreatywność, innowacyjność, podejmowanie ryzyka, planowanie i skuteczną realizację przedsięwzięć, a także kształtuje postawy przedsiębiorcze, rozwija kompetencje matematyczne i umiejętności komputerowe. 

 W roku szkolnym 2019/2020 grupa uczniów klasy ósmej Szkoły Podstawowej w Józefowie: Wojciech Karwan, Judyta Lipian, Szymon Kudełka i Miłosz Wojciechowski pod kierunkiem pani Aleksandry Kusztykiewicz na specjalnie zaprojektowanej platformie internetowej zmagali się z zadaniami realizowanymi w 5 comiesięcznych etapach.

MODUŁ I –  Nasz pomysł na firmę

Głównym zadaniem w tym module było znalezienie pomysłu na własny biznes. Następnie opracowanie i opisanie, czym, gdzie i jak będzie zajmować się firma; nadanie jej nazwy i stworzenie logo, a także ustalenie, kto czym będzie się zajmował w wirtualnym przedsiębiorstwie. 

Nasz zespół zdecydował się na założenie wirtualnej kawiarni ze zdrowymi produktami pod nazwą “Ministerstwo Rozkoszy”.

MODUŁ II  – Badania rynku i konkurencji

W tym etapie należało przeprowadzić badania otoczenia rynkowego – konsumentów i konkurencji oraz przeanalizować wyniki tych badań pod kątem oceny wcześniejszych założeń dotyczących działalności kawiarni.

MODUŁ III  – Strategia marketingowa firmy

Uczniowie w tym module przygotowali kompleksową strategię działań marketingowych dla stworzonych przez nich produktów i usług.

MODUŁ IV  – Finanse w firmie

Tym razem ósmoklasiści określili, ile pieniędzy będą potrzebować na otwarcie biznesu, skąd mogą pozyskać środki, a także zwrócili uwagę na comiesięczne obciążenia związane z prowadzeniem firmy.

MODUŁ V Rozwijanie kompetencji i zarządzanie talentami

W ostatnim, piątym module uczestnicy zastanawiali się nad swoimi talentami, ich rozwojem i wykorzystaniem w budowie własnej firmy. Określili też kluczowe cechy i kompetencje człowieka przedsiębiorczego.

Uczestnicy, realizując projekt, zdobyli doświadczenie w zakresie oszczędzania, inwestowania własnych środków finansowych, zarządzania budżetem oraz prowadzenia własnego przedsiębiorstwa w wirtualnej rzeczywistości, a także uczyli się nawiązywania współpracy, promowania własnych pomysłów.

Zadania często były trudne, wymagały kreatywności i nabycia nowych umiejętności, wymagały od uczniów ogromnego wkładu pracy i systematyczności.

Była to wartościowa przygoda, w trakcie której uczniowie udoskonalili swoje umiejętności pracy w grupie, rozwinęli wyobraźnię biznesową i nabrali przekonania, że założenie firmy jest trudne, ale nie jest niemożliwe.

Podsumowanie programu i świętowanie końca tej przygody odbyło się podczas zdalnej gali 22 czerwca.

mlodzi przedsiebiorcy

IMG 9601W dniu 1 czerwca 2020 r. w naszej szkole odbyło się „Szkolenie z zachowania środków bezpieczeństwa higienicznego wobec dzieci oraz wobec personelu w warunkach zagrożenia epidemicznego” , przeprowadzone przez żołnierzy z 25 batalionu lekkiej piechoty w Zamościu. Spotkanie, w którym wzięli udział nauczyciele i pracownicy szkoły z zachowaniem reżimu sanitarnego, odbyło się w ramach ogólnopolskiej akcji „Odporna wiosna” realizowanej przez Wojska Obrony Terytorialnej.