10 czerwca  2019 roku  odbył się egzamin praktyczny na kartę rowerową. Czwartoklasiści  wraz z nauczycielem techniki panią Eweliną Skałecką, wychowawcą klasy panią Marzeną Kowalczyk  i opiekunami: panią Alicją Górą i panią Ewą Lipian wyjeżdżali do WORD w Zamościu. Tamtejsze miasteczko jest jednym ze środków dydaktycznych wykorzystywanych do nauki prawidłowego zachowania się w ruchu drogowym oraz służy do kształtowania prawidłowych nawyków. Uczniowie pod okiem policjanta i egzaminatorów prezentowali poprawność zastosowania zasad ruchu drogowego w symulowanych sytuacjach drogowych tj.:

  • na skrzyżowaniu dróg równorzędnych,
  • skrzyżowaniu drogi z pierwszeństwem przejazdu z drogą podporządkowaną,
  • skrzyżowaniu o ruchu okrężnym,
  • zachowania w rejonach przejść dla pieszych,
  • włączania się do ruchu,
  • podczas zmiany pasa ruchu,
  • zmiany kierunku jazdy w lewo i w prawo,
  • zachowanie w odniesieniu do znaków poziomych i pionowych.

W salach szkoleniowych WORD odbyło się doskonalenie i przypomnienie wiedzy z przepisów ruchu drogowego. Uczniowie świetnie poradzili sobie z prawidłową jazdą na rowerze i z pozytywnym wynikiem, pełni wrażeń oraz uśmiechem na twarzy wrócili do szkoły.

Karta rowerowa Karta rowerowa Karta rowerowa Karta rowerowa Karta rowerowa Karta rowerowa Karta rowerowa
Karta rowerowa Karta rowerowa Karta rowerowa     

Po raz kolejny 04.06.2018 r. w naszej szkole odbył się Regionalny Konkurs Wiedzy Przyrodniczej dla uczniów klas IV – VIII szkoły podstawowej. W konkursie wzięli udział uczniowie ze szkół podstawowych z Krasnobrodu, Majdanu Nepryskiego, Aleksandrowa, Górecka Starego i Józefowa w sumie 30 uczestników w 5 kategoriach.

Celem konkursu było:

  • Popularyzowanie wiedzy z przyrody, biologii i geografii wśród uczniów.

 Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwała komisja konkursowa  w składzie:

  • Aneta Momot – przewodnicząca
  • Członkowie – Joanna Burda, Anna Ksiądz, Elżbieta Olędzka, Renata Kusztykiewicz, Ewa Lipian

                     

Wyniki konkursu:

W kategorii klas IV:

  • I miejsce – Anna Koman SP Majdan Nepryski
  • II miejsce – Mateusz Torbiak SP Józefów
  • III miejsce – Gabriel Najda SP Krasnobród

W kategorii klas V:

  • I miejsce – Mikołaj Czapla ZS Krasnobród
  • II miejsce – Paweł Konopka ZS Krasnobród
  • III miejsce – Oliwia Bielak SP Majdan Nepryski

W kategorii klas VI:

  • I miejsce – Wiktoria Kurantowicz ZS Krasnobród
  • II miejsce – Łukasz Olędzki SP Józefów
  • III miejsce – Jessica Czerniak SP Majdan Nepryski

W kategorii klas VII:

  • I miejsce – Judyta Lipian SP Józefów
  • II miejsce – Agnieszka Tracz SP Aleksandrów
  • III miejsce – Jakub Garbiec SP Majdan Nepryski

W kategorii klas VIII :

  • I miejsce - Julia Ścirka ZS Krasnobród
  • II miejsce – Julia Chodara SP Majdan Nepryski
  • III miejsce – Gabriel Olesiuk SP Józefów

Nagrodzeni uczniowie otrzymali dyplomy oraz nagrody książkowe, a pozostali nagrody pocieszenia. W czasie, gdy jury sprawdzało prace, dzieci odpoczywały w biblitece szkolnej, gdzie czekał na nich poczestunek.

Wszystkim uczestnikom oraz ich opiekunom serdecznie dziękujemy za udział w naszym konkursie i zapraszamy na  kolejne edycje.

Pragniemy również podziękować sponsorom, dzięki którym uczniowie mogli otrzymać piękne nagrody. Dziękujemy Dyrekcji i Radzie Rodziców za nagrody książkowe oraz poczęstunek dla dzieci.

Organizatorami  konkursu nauczyciele byli nauczyciele przyrody, geografii i biologii  Szkoły Podstawowej w Józefowie

 Regionalny Konkurs Wiedzy Przyrodniczej dla uczniów klas IV – VIII szkoły podstawowej.  Regionalny Konkurs Wiedzy Przyrodniczej dla uczniów klas IV – VIII szkoły podstawowej.  Regionalny Konkurs Wiedzy Przyrodniczej dla uczniów klas IV – VIII szkoły podstawowej.  Regionalny Konkurs Wiedzy Przyrodniczej dla uczniów klas IV – VIII szkoły podstawowej.  Regionalny Konkurs Wiedzy Przyrodniczej dla uczniów klas IV – VIII szkoły podstawowej.  Regionalny Konkurs Wiedzy Przyrodniczej dla uczniów klas IV – VIII szkoły podstawowej.  Regionalny Konkurs Wiedzy Przyrodniczej dla uczniów klas IV – VIII szkoły podstawowej.

     5 czerwca 2019 r. w Lubelskim Samorządowym  Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Zamościu odbyło się uroczyste podsumowanie Regionalnego Konkursu Matematycznego MiMaK 2019 dla uczniów klas III szkół podstawowych. Celem konkursu było wyłonienie najzdolniejszych uczniów w zakresie matematyki na szczeblu edukacji wczesnoszkolnej oraz rozwijanie uzdolnień matematycznych u dzieci w młodszym wieku szkolnym. Konkurs przebiegał w 3 etapach: I etap – klasowy, II etap – gminny, III etap – powiatowy – finał. Brali w nim udział uczniowie z czterech powiatów: biłgorajskiego, zamojskiego, tomaszowskiego i hrubieszowskiego. Na każdym etapie uczniowie rozwiązywali zadania. Do kolejnego etapu konkursu kwalifikowali się uczniowie, którzy uzyskali co najmniej 80% możliwych do zdobycia punktów. Uczennice klasy III Szkoły Podstawowej im. Mieczysława Romanowskiego w Józefowie: Sara Kraczek i Marta Malinowska zdobyły tytuł finalisty  Regionalnego Konkursu Matematycznego MiMaK 2019. Otrzymały gratulacje, dyplomy oraz nagrody rzeczowe od sponsorów, organizatorów konkursu oraz zaproszonych gości.  W uroczystości uczestniczyli wraz nauczycielem przygotowującym do konkursu Ewą Buczkowską. Serdecznie gratulujemy uczennicom i  życzymy sukcesów w klasie czwartej.

 Mimak - finał  Mimak - finał  Mimak - finał  Mimak - finał    

etwinningUczniowie klasy VII A wzięli udział w projekcie pt. „Gamification in Vocabulary Learning” (Grywalizacja w uczeniu się słownictwa), do którego dołączyło 16 szkół partnerskich z Turcji, Polski, Włoch, Chorwacji i Słowacji. Celem projektu było zwrócenie uwagi na korzyści uczenia się nastolatków poprzez gry językowe z elementami rywalizacji zespołowej, wymiana doświadczeń oraz rozwijanie umiejętności przyswajania i wykorzystywania słownictwa w różnych sytuacjach. Zespoły uczestniczące w projekcie rywalizowali w 4 grach, z których jedna była autorstwa innej szkoły partnerskiej. Tworzyli oni słowa ukryte w skrótowcach oraz pod zdrapkami, parafrazowali wypowiedzi usłyszane we fragmentach znanych filmów oraz rozwiązywali quizy. W grach wykorzystano ogólnodostępne aplikacje internetowe, takie jak: Wheel decide, BeeLiked, Voscreen, Kahoot.

Projekt „eTwinning” Projekt „eTwinning” Projekt „eTwinning”     

    Lekcja języka polskiego na temat lektur obowiązkowych może być ciekawa, a nawet zabawna. Udowodnili to uczniowie  z klasy VII A, którzy przygotowali inscenizacje w ramach projektu edukacyjnego pod kierunkiem polonistki Małgorzaty Rabiegi. Nietypowa lekcja, która odbyła się 5 czerwca, polegała na prezentacji fragmentów wybranych lektur w adaptacji uczniów. Inscenizacje były niezwykle pomysłowe – tradycyjne np. „Mały Książę” czy „Quo vadis” lub uwspółcześnione, np. „Zemsta” czy „Balladyna”. Uczniowie zadbali o scenografię, kostiumy, rekwizyty  a także muzykę. Nie dziwią więc oceny, które otrzymali  – same piątki i szóstki!

Lektury są fajne Lektury są fajne Lektury są fajne Lektury są fajne Lektury są fajne Lektury są fajne Lektury są fajne
Lektury są fajne