W Szkole Podstawowej w Józefowie wśród uczniów klas I-III przeprowadzono szereg działań o tematyce prozdrowotnej. Dzieci podczas zajęć lekcyjnych oraz zajęć prowadzonych w ramach innowacji pt. "Zdrowe życie i pierwsza pomoc" dowiedziały się, jak ważnym źródłem witamin są owoce i warzywa. Uczyły się także zasad układania zdrowych posiłków oraz poznawały negatywne skutki niewłaściwego odżywania. Zdobyły wiedzę, jak zastąpić niezdrowe produkty żywnościowe równie smacznymi, ale wartościowymi zamiennikami. Wykonały piramidę żywienia, której znajomość i stosowanie stanowi ważny element wczesnej profilaktyki wielu chorób oraz odgrywa istotną rolę w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych.
Promując zdrowe odżywianie wszyscy uczniowie klas I-III obchodzili Dzień Zdrowego Śniadania. Święto to w tym roku wypadło 8 listopada, a jego głównym celem jest zachęcanie do regularnego spożywania śniadań. Według statystyk, co czwarte dziecko w Polsce nie zjada porannego śniadania, a z roku na rok wzrasta liczba dzieci cierpiących na nadwagę. Uczniowie naszej szkoły uczyli się, jak ważnym posiłkiem w ciągu dnia jest pierwsze śniadanie. Wspólnie także zjedli w szkole przygotowane przekąski zawierające wyłącznie zdrowe produkty.
Uczniowie klasy II a i II b, pod kierunkiem swoich wychowawczyń p. Ewy Lipian i p. Alicji Biszczanik, przygotowali inscenizację pt. "Jarzynowa awantura". Stanowiła ona utrwalenie wiadomości o cennych właściwościach warzyw. Była to też okazja do zaprezentowania recytatorskich talentów uczniów oraz ich pięknie wykonanych kostiumów. Dzieci uczyły się także, jak radzić sobie z trudnymi emocjami podczas wystąpień publicznych.
Cele przeprowadzonych akcji są zbieżne z celami realizowanego przez naszą szkołę "Programu dla szkół" oraz innowacją "Zdrowe życie i pierwsza pomoc" autorstwa p. Marleny Strzęciwilk.
W realizację działań zaangażowane były wychowawczynie klas I-III: p. Alicja Biszczanik, p. Ewa Buczkowska, p. Alicja Góra, p. Ewa Lipian, p. Monika Pasierbiewicz oraz p. Marlena Strzęciwilk.
Galeria przedstawia uczniów podczas realizacji działań prozdrowotnych